7/1/10

Η χρονιά του 3D

Ούτε TDT, ή HD, ούτε καν 3G, το karma του θεάματος είναι το 3D. Η αναψυχή σε 3 διαστάσεις. Και δεν είναι κάτι ουτοπικό αλλά μια πραγματικότητα. Όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας, από τη βιομηχανία περιεχομένου, μέχρι τη βιομηχανία τηλεοράσεων, παλεύουν κόντρα στην πειρατεία, και συμφωνούν με τους αγοραστές δικαιωμάτων.

 




Οι προβλέψεις είναι καταπληκτικές. Η LG ανακοινώνει ότι αυτόν το χρόνο θα πουλήσει 400.000 τηλεοράσεις 3D, κάτι ελάχιστο μπροστά στα 25 εκατομ. τηλεοράσεων που θα διατεθούν, όμως τον επόμενο χρόνο, το 2011, ήδη θα έχει πουλήσει 3,4 εκατομ., δηλαδή 800% περισσότερο.
Στοιχεία τόσο αισιόδοξα υποδεικνύουν ότι θα υπάρχουν επιχειρήματα για την απόκτηση μιας 3D τηλεόρασης, αν η πρόσφατη αγορά μιας, δεν αξίζει και τόσο. Η πρωτοπόρος όσον αφορά τα 3D είναι η Sony, μοναδικός κατασκευαστής τηλεοράσεων και περιεχομένων αυτών, τόσο για σινεμά όσο και για βιντεοπαιχνίδια. Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον αρκεί απλά να πούμε ότι επί δεκαετίες δεν είχε απώλειες. Το 3D θα της επιτρέψει να κερδίσει χρήμα με τις τηλεοράσεις για πρώτη φορά εδώ και 6 χρόνια, όπως λέει ο πρόεδρος της Howard Stringer.




Οι ηγέτες των τηλεοράσεων, οι κορεάτες Samsung και LG επίσης στοιχηματίζουν με το 3D. Σύμφωνα με το DisplaySearch, η αγορά των τηλεοράσεων 3D θα πλησιάσει αυτό τον χρόνο τα 1 δις ευρώ, αλλά το 2015 θα είναι 15 φορές περισσότερα. Μέχρι τότε όλες οι τηλεοράσεις θα είναι στερεοσκοπικές.
Στο CES παρουσιάστηκε άλλο στοιχείο κλειδί για την επέκταση, τους δίσκους Blu-ray 3D, μετά που η Οργάνωση Δίσκων ενέκρινε ένα κοινό πρότυπο για να αποφύγει έτσι νέες μάχες για format. Ακόμη, έχει ανακοινωθεί η ενημέρωση των κονσολών PlayStation για αυτή την τεχνολογία, χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση της συσκευής.
Το πιο ακριβό σε όλη την 3D διαδικασία είναι η τηλεοπτική παραγωγή. Χρειάζεται όλα να γυρίζονται παράλληλα, κάτι που υπονοεί διπλές κάμερες και προϋπολογισμό. Και ακόμα έτσι το αποτέλεσμα δεν είναι τέλειο για πρώτα πλάνα, αλλά για γενικά πλάνα. Άλλη τεχνική είναι αυτή του καθρεπτισμού, δηλαδή κάμερες με το εφέ του καθρεπτισμού, κάτι πιο φθηνό για την κάλυψη, για παράδειγμα, των αγώνων ποδοσφαίρου, και με καλύτερα αποτελέσματα. Μια ισπανική φίρμα, η βαλενσιανή Kromomav, προηγείται με αυτή την τεχνική.
Έχοντας διπλές κάμερες, δηλαδή διπλές πληροφορίες, καταλαμβάνεται διπλό bandwidth μετάδοσης (το 3D στο Internet θα αργεί πιο πολύ). Το πρόβλημα το λύνει η JVC, που έχει προσπαθήσει να ενώσει το σήμα, με τέτοιο τρόπο ώστε οι γραμμές να "ξεδιπλώνονται" στην τηλεόραση, και έτσι πρέπει να έχει παραπάνω από 120 Hertz (60 για κάθε μάτι) ώστε η 3D όραση να είναι τέλεια (μαζί με τη χρήση των ειδικών γυαλιών). Αν η τηλεόραση δεν είναι των 120 Hertz ή περισσοτέρων, τότε μόνο τα ειδικά γυαλιά είναι αρκετά.
Ήδη παρουσιάζονται αρκετές εταιρίες αφιερωμένες στην κατασκευή γυαλιών ή εκτυπώσεων που μπαίνουν μπροστά στην οθόνη. Το φίλτρο της τηλεόρασης λειτουργεί σωστά μόνο με το άτομο που τοποθετείται στο κέντρο. Αλλά είναι τέλειο και για τις οθόνες των κινητών ή οποιουδήποτε ατομικής ή φορητής συσκευής. Η επιτυχία του Avatar έχει δώσει την ώθηση που έλειπε για την εφαρμογή του 3D το 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου